A projekt tartalma: az oktatásban szociális helyzetükből adódóan hátrányokkal küzdő tanulók, különösen a roma tanulók iskolai sikerességét és továbbtanulását elősegítő extrakurrikuláris tevékenységek, tanoda programok adaptációja, bevezetése.
1. A tanulók személyiségének megerősítése érdekében folytatott tevékenységek:
• a tanulók személyes helyzetére szabott nevelés, személyiség fejlesztés, képességeiknek és érdeklődésüknek megfelelő tehetségkibontakoztatás, iskolai tanulmányaik segítése olyan módon, hogy az értő olvasásképességének, valamint számítógép kezelői ismeretek elsajátítására dolgozunk ki támogató programokat, ill. veszünk át programelemeket már működő Tanodától.
2. Az iskolai sikeresség közvetlen segítése érdekében folytatott tevékenységek:
• sportolási, nyelvtanulási kirándulási, művelődési és önképzési lehetőségek biztosítása; angol nyelvoktatást vállalja fel a program.
3. A tanuló társadalmi helyzetéből következő tevékenységek:
• a tanulók anyanyelvéről, társadalmi helyzetéről, identitásáról való tudásának fejlesztése; A sátoraljaújhelyi székhelyű Országos Hagyományőrző Cigány Egyesület tagjainak bevonásával cigánytánc és cigányzene oktatását építjük be a programba.
• a tanulók szociális helyzetéből adódó lelki, tanulmányi és anyagi hátrányainak ellensúlyozása, érdekeik védelme;
4. A továbbtanulást közvetlenül segítő tevékenységek:
• a középiskolai beiskolázást megelőző tanévben „mozgó pályaválasztási szolgáltatás” nyújtása (családlátogatás, kapcsolatépítés a helyi közösségben és oktatási intézményben); Klubfoglalkozásokat tervezünk, amelyeken a város középiskolás diákjai és tanárai mutatják be iskolájukat, ismertetve a végzettség alapján vállalható munkalehetőségeket.
• a tanulók továbbtanulásához, pályaválasztásához szükséges információk, ismeretek, képességek megszerzésének elősegítése;
5. Az intézményi együttműködést segítő tevékenységek például:
• a hátrányos helyzetű tanulók oktatási integrációját segítő innovációs törekvések és módszerek elterjedésének támogatása. Szoros, hosszú távra tervezett kapcsolat kiépítése a már működő Tanodával és a most induló Tanodával, valamint a nevelési-oktatási intézményekkel, szakszolgálattal, szülőkkel. |