A projekt tartalma: az oktatsban szocilis helyzetkbl addan htrnyokkal kzd tanulk, klnsen a roma tanulk iskolai sikeressgt s tovbbtanulst elsegt extrakurrikulris tevkenysgek, tanoda programok adaptcija, bevezetse.
1. A tanulk szemlyisgnek megerstse rdekben folytatott tevkenysgek:
• a tanulk szemlyes helyzetre szabott nevels, szemlyisg fejleszts, kpessgeiknek s rdekldsknek megfelel tehetsgkibontakoztats, iskolai tanulmnyaik segtse olyan mdon, hogy az rt olvasskpessgnek, valamint szmtgp kezeli ismeretek elsajttsra dolgozunk ki tmogat programokat, ill. vesznk t programelemeket mr mkd Tanodtl.
2. Az iskolai sikeressg kzvetlen segtse rdekben folytatott tevkenysgek:
• sportolsi, nyelvtanulsi kirndulsi, mveldsi s nkpzsi lehetsgek biztostsa; angol nyelvoktatst vllalja fel a program.
3. A tanul trsadalmi helyzetbl kvetkez tevkenysgek:
• a tanulk anyanyelvrl, trsadalmi helyzetrl, identitsrl val tudsnak fejlesztse; A storaljajhelyi szkhely Orszgos Hagyomnyrz Cigny Egyeslet tagjainak bevonsval cignytnc s cignyzene oktatst ptjk be a programba.
• a tanulk szocilis helyzetbl add lelki, tanulmnyi s anyagi htrnyainak ellenslyozsa, rdekeik vdelme;
4. A tovbbtanulst kzvetlenl segt tevkenysgek:
• a kzpiskolai beiskolzst megelz tanvben „mozg plyavlasztsi szolgltats” nyjtsa (csaldltogats, kapcsolatpts a helyi kzssgben s oktatsi intzmnyben); Klubfoglalkozsokat terveznk, amelyeken a vros kzpiskols dikjai s tanrai mutatjk be iskoljukat, ismertetve a vgzettsg alapjn vllalhat munkalehetsgeket.
• a tanulk tovbbtanulshoz, plyavlasztshoz szksges informcik, ismeretek, kpessgek megszerzsnek elsegtse;
5. Az intzmnyi egyttmkdst segt tevkenysgek pldul:
• a htrnyos helyzet tanulk oktatsi integrcijt segt innovcis trekvsek s mdszerek elterjedsnek tmogatsa. Szoros, hossz tvra tervezett kapcsolat kiptse a mr mkd Tanodval s a most indul Tanodval, valamint a nevelsi-oktatsi intzmnyekkel, szakszolglattal, szlkkel. |